Головна » 2012 » Січень » 15 » Відкритий урок в 5 класі на тему: Леонід Глібов. Розповідь про поета. Віршовані загадки. Акровірші
13:21
Відкритий урок в 5 класі на тему: Леонід Глібов. Розповідь про поета. Віршовані загадки. Акровірші
Відкритий урок з української літератури у 5 класі НВК « СЗШ 1-111 ступенів №1-гімназія» смт. Муровані Курилівці вчитель Штефанюк Людмила Іванівна Тема. Леонід Глібов. Розповідь про поета. Віршовані загадки. Акровірші
Мета:ознайомити із життям та творчість письменника, його віршованими загадками, акровіршами; розвивати навички виразного, осмисленого читання загадок, пояснення способів їх відгадування, розвивати кмітливість, розумові здібності; виховувати оптимістичний погляд на життя, сприйняття дотепних, доброзичливих жартів.
Тип уроку: урок-цікавинка. Обладнання: портрет письменника, виставка книг Л. І. Глі- бова, звукозапис пісні «Посмішка», сигнальні картки, картки самооцінки, дидактичний матеріал. Малята вчать ті сонячні слова, що ніби чародійник, з рукава ти сипав їм – і в мудрості не схибив М. Рильський Хід уроку 1 Організаційний момент. Звучить пісня «Посмішка». Слово вчителя: Посмішка може зігріти інших своїм теплом, показати ваше дружнє ставлення до оточуючих, а також покращити настрій. Підніміть, будь ласка, один колір «Світлофора», з яким настроєм ви прийшли на урок. Посміхніться один одному і долоньками своїми зігрійте один одного. З цим прекрасним настроєм я пропоную роз- почати наш урок. Хай сьогодні урок принесе нам усім радість спілкування. Успіхів вам та удачі! Хай допоможуть вам у цьому доброзичливість, кмітливість, знання, які ви вже здобули. А чому ми навчаємось на уроках літератури? У- учимося самостійно вирішувати проблеми; Р- розвиваємо мову, пам’ять, увагу, роздумуємо; О-обговорюємо, відкриваємо таємниці слова; К-коректуємо. - Які завдання сьогодні ми поставимо перед собою? ( на дошці мета уроку)
2 Актуалізація опорних знань 1Жменька загадок з твого класу. Перевірка домашнього завдання. 2Експрес-опттування: - Що таке загадка? - Які бувають види загадок? - Які найпоширеніші художні засоби використовуються у загадках? - У якій формі бувають загадки? 3 Повідомлення теми уроку Слово учителя: Здається, байка просто бреше, А насправді ясну правду чеше. Нікого в світі не мине. Читайте, згадуйте мене! Ці слова належать поету - байкарю Л. Глібову. - Як перекликаються ці слова з епіграфом уроку? - Який епітет М. Рильський використав у своїй поезії про Глібова? Чому? - А ось який цікавий початок в одній із загадок Леоніда Глібова: Ануте, діти, ось сідайте! Я загадку за хвіст піймав: Подумайте і розгадайте, Чи я диковину придбав. Ну й дивовижа! - Хто ж бо з вас не захоче після таких слів читати загадку до кінця: що ж воно там буде? А дідусь тільки усміхається собі, погладжуючи бороду, рівненько розчесану на два боки: читайте, малята, мені того й треба! Ну й хитрющий! І дотепний, і мудрий, і лукавий, а що вже витівник і жартун: навіть ім’я собі взяв-дідусь Кенир! - Хто ж бо він такий? Хочете знати? Тоді прочитаємо ці книги, на яких ім’я автора - Леонід Глібов. Так, він і є дідусь Кенир. Всі діти позаминулого століття зачитувались дитячим журналом «Дзвінок», який виходив у Львові і був єдиним дитячим журналом на всю Україну. У ньому і друкував Леонід Іванович свої твори під загальною назвою «Загадки і жарти дідуся Кенира». А чому ж він дідусь Кенир? Кажуть, що його батько купив собі такого співучого кенара, що послухати спі птаха сходилися сусіди. На запитання, куди йдуть, вони відповідали: « До Івана Кенира». Так і прозвали по-вуличному – «Кенир». А тепер вмощуйтесь ладненько та послухайте оповідь про маленького Льолика-Квіткового королика… І генії були дітьми… 4 Біографія про маленького поета-байкаря звучить у виконанні підготовленого завідома п’ятикласника. Про юнацькі, зрілі та останні роки життя поета розповідає учитель. 5 Робота з підручником - Виберіть абзац, епізод з життя поета-байкаря, який найбільше зацікавив. Доведіть чому? - Читання учителем вірша-загадки «Химерний, маленький» . - Відповіді учнів на запитання підручника.
- Ситуація успіху! «Один за одним». Читання вірша ланцюжком.
6 Теорія літератури . Гра «Черговий по словнику нових слів» Розглядаються поняття «акровірш», «підтекст».
7 Емоційне читання акровіршів, вкладаючи у кожне слово частинку світла, яке йде від серця: 1) Читання творів учителем і на півголосом учнями; 2) Відповіді на запитання з «Чарівної скриньки»; - На що скаржиться осока сороці? - Що відповідає пташка? Який повчальний зміст вірша? . - Які особливості поведінки мухи підкреслив Л. Глібов у вірші «Що за птиця?» А якими ми вважаємо мух? - Перед ким хвалиться героїня вірша «Хто сестра і брат?» Чому? Що відповідає брат? - Яку помилку знайшли ви у акровірші? Чому її допуще- но?
8 Творча пауза «Знайди мене» ( Робота в групах ) Спробуйте написати акровірш. Опорні слова: Україна, школа, мама, друг
9 Закріплення вивченого
- Хто такий дідусь Кенир? - Чим відрізняються і чим схожі народні загадки і за- гадки Л. І. Глібова? - Що таке акровірш? Що відрізняє акровірші від інших поезій?
10 Рефлексія. - З яким же кольором світлофора ви подружили в кінці уроку? - У кожного з вас є картка самооцінки роботи на уроці. Заповніть її і здайте, будь ласка.
11 Підведення підсумків. Оцінювання роботи учнів на уроці.
12 Домашнє завдання: Прочитати стор. 112-115, вивчити визначення поняття «акровірш», написати акровірш до будь-якого слова.