Головна | | Реєстрація | Вхід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS   Вівторок, 12.11.2024, 23:20
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативні документи [33]
Навчальні програми [12]
Календарні плани [22]
Розробки уроків [28]
Контролюючі роботи [14]
Бібліотека [13]
Документація кабінету [0]
Презентації, відеофрагменти, відеоуроки [7]
Робочі зошити учнів [1]
Дистанційне навчання [4]
Тести [9]
ЗНО [14]
ДПА [5]
Олімпіади, конкурси [32]
Позакласна робота [35]
Soft [0]
Атестаційні роботи вчителів [6]
Опорні конспекти [4]
Надіслати СМС
050,066,095,099
067,096,097,098
038, 069
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
З 15.09.2013 р.
Free counters!
Форма входу

Головна » 2013 » Березень » 26 » Драматургія. Розвиток національного театру 11 клас
17:26
Драматургія. Розвиток національного театру 11 клас
Тема. Драматургія. Розвиток національного театру(«Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Івана Франка), драматургії 1920-1930-х рр..
Микола Куліш як представник літератури «розстріляного відродження». Зв'язок з театром Л. Курбаса.

Мета : повторити й поглибити вивчений матеріал про розвиток української драматургії й театру; ознайомити учнів з основними тенденціями української драматургії 1920-1930 років, донести до розуміння учнів новаторську суть театру Леся Курбаса та драматургії Миколи Куліша; допомогти зрозуміти
велич і трагедію життя і творчості митців; удосконалювати вміння проводити аналогії між фактами та подіями, оцінювати їх та висловлювати власну думку; розвивати дослідницькі та творчі здібності; виховувати любов до театру.
Обладнання : портрети Леся Курбаса , Миколи Куліша, дидактичні матеріали, мультимедійна дошка, учнівські проекти, запис пісні з твору І. П. Котляревського « Наталка Полтавка» .
Тип уроку : захист учнівських проектів.

Епіграф :
« Людина, яка була театром»
О. Дейч

Хід уроку

І. Організаційний момент. З’ясування емоційної підготовки учнів до уроку.

Звучить запис пісні із твору І. П. Котляревського « Наталка Полтавка».
Запитання . У якому творі І. Котляревського ви зустрічали цю пісню?

Слово вчителя. Так, я не випадково запропонувала вам цей твір : саме з нього розпочав життя український театр корифеїв . У цьому році до 130-ти річного ювілею театру в Кіровограді реставровано колишній Єлисаведградський професійний театр.

Метод «Асоціативний кущ»

Скажіть, які асоціації викликає у вас слово театр?
Проблемне запитання. Про кого з митців, на вашу думку, говориться в епіграфі? сказано
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Проблемне запитання. Про кого з митців, на вашу думку, говориться в епіграфі?

Запитання і завдання для учнів.
1. Назвіть корифеїв українського театру .
2. Пригадайте авторів драматичних творів за такими характеристиками :
* Представник плеяди корифеїв українського театру. Автор реалістичних соціально-психологічних драм. Творець нового різновиду комедії - соціально-історичної. Автор історичної трагедії «Сава Чалий».( І. Карпенко-Карий)

* Теоретик «нової драми», творець неоромантичної драми. Автор нових жанрових форм : драматична поема, драма-феєрія.( Леся Українка)

• Для художньої манери автора характерні ліризм і символізм. Символічне значення мають образи –характери, слова, дії, предмети і навіть назви творів. автор драматичних етюдів.( Олександр Олесь)
• Творець неореалістичної психологічної інтелектуальної драми . головну увагу в п’єсах відводить морально-етичним проблемам, ставить героїв у екстремальні ситуації.( В.Винниченко)
• Назвіть найвідоміші драматичні твори І.Карпенка -Карого, Лесі Українки, Олександра Олеся, В. Винниченка. ( «Сто тисяч», «ХазяЇн», «Мартин Боруля» «Сава Чалий» І. Карпенка-Карого, «Одержима», «Бояриня», « Чорна пантера і Білий ведмідь» В. Винниченка», етюд « По дорозі в казку» Олександра Олеся».
• Назвіть жанрові різновиди драми.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.


Вступне слово учителя. Усі письменники, прізвища яких ви назвали, перетнули рубіж ХХ століття. Крім того, Леся Українка й Олександр Олесь створили найкращі твори саме в цьому столітті, а ім’я Володимира Винниченка як драматурга зазвучало на повну силу на початку 1920 року.

Хто ж продовжував розвивати українську драматургію після смерті Лесі Українки й еміграції Олеся та Винниченка? Якими були шляхи розвитку українського театру? Як ставилася влада до новаторських пошуків митців?

На ці запитання ми спільно дамо відповіді на уроці, який пройде у формі захисту проектів.

Учитель . Тема сьогоднішнього уроку …
Завдання ( спроектовано на дошку).
Зачитати епіграф до теми уроку: «Людина, яка була театром»(О.Дейч)

Попередньо кожен із вас вибрав тему для дослідження. Ви поділилися на групи : дослідників –театрознавців, акторів та шанувальників театру.

ІУ. Захист проектів

Учитель . Завдання учням . Протягом уроку заповнити анкету режисера (роздаю кожному учневі). Скласти сенкан «Лесь Курбас» або «Микола Куліш».

Український письменник Микола Бажан назвав Леся Курбаса своїм учителем і присвятив йому ряд статей про театральне мистецтво : «Лесь Курбас і Всеволод Меєрхольд» , «Буревій» та інші.

Лесь Курбас … Хто ж він, цей «розумний Арлекін..»?

Слово групі акторів .
1. Метод « Рольова гра». Учень в ролі Леся Курбаса читає вірш Б. Бернсона в перекладі Леся Курбаса « Я вибираю «Березіль» і розповідає про свій родовід.
Слайд 3. Портрет Леся Курбаса та його батьків.
Вибір зроблено. Попереду цікаві та нелегкі експерименти… Як добре, що поруч є найближчі люди - дружина і мати, які завжди зрозуміють, підтримають, пробачать.

2. Спогадами про знайомство з Лесем Курбасом поділиться Валентина Чистякова, дружина режисера.

Виступ учениці в ролі В.Чистякової.

Проект 2

Вчитель. Відомо два шляхи розвитку національного театру в 1920-1930 роках. Один із них - це « Березіль» . А інший …?

1. Виступ учасників групи «Дослідники-театрознавці»

Вчитель . Театр для Л. Курбаса - це життя .

2. Таємницю театру «Березіль» та його засновника презентує група дослідників – театрознавців».

3. Театр навіки поєднав долі двох митців.


Тематичні запитання:
1. Знайомство Леся Кубраса з Миколою Кулішем. Співпраця у Харкові.
2. Порівняльний портрет режисера і драматурга.
3. Сценарій долі один на двох.
4. «Березіль» закрито… А де ж режисер ?


5. Метод прес « У чому ж новаторство режисерської діяльності Леся Курбаса?

Проект 3 . Лесь Курбас у пам’яті народній. Учнівська презентація .

Учитель про дати 2012 року, пов’язані з життям Режисера Л. Курбаса.

Проект 4. Індивідуальний прикладний проект. Кросворд « Лесь Курбас»

IV. Підсумки уроку. Рефлексія.

Вчитель. Людські долі… Це терни і зірки. Великі справи і народна пам'ять. і Лесь Курбас, і Микола Куліш віддали левову частку своєї душі задля розвитку української драматургії і театру. Саме любов до театру не дала їм права жити по-іншому

Запитання і завдання. Метод «Мікрофон»
Повернемося до епіграфа. Про кого сказано у епіграфі уроку « Людина, що була театром»?
Чи подобається тобі театр? Чим саме?
Яке відкриття ти зробив для себе на уроці?
Що для тебе було найцікавішим?
Що було найскладнішим ?
Яка твоя роль у підготовці проектів?
Чи доречна, на твою думку, така форма навчання?
Зачитати сенкани: « Лесь Курбас» , «Микола Куліш»

VI . Домашнє завдання
Прочитати комедію М. Куліша «Мина Мазайло», заповнити анкету Мини, Мокія, дядька Тараса , тьоті Моті. Завдання на вибір . Підготувати повідомлення про причини та перебіг українізації в УРСР;
провести дослідження « Значення імені героя твору» ;
написати есе « Зустріч з театром»
Категорія: Розробки уроків | Переглядів: 7297 | Додав: валкор | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

  
Пошук
Календар
«  Березень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Пошук
Друзі сайту
 



Copyright NICO - Заболотний М. Г. © 2011-2024 рр.Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz