Вивчення творчості Лесі Ворониної - 6 клас - Українська література - On-line школа - Віртуальний кабінет української мови та літератури


Головна | On-line школа | Реєстрація | Вхід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS   П`ятниця, 09.12.2016, 02:54
Меню сайту
Категорії розділу
5 клас [1]
6 клас [1]
7 клас [1]
8 клас [0]
9 клас [0]
10 клас [2]
11 клас [0]
Надіслати СМС
050,066,095,099
067,096,097,098
038, 069
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
З 15.09.2013 р.
Free counters!
Форма входу

Головна » Уроки » Українська література » 6 клас

Вивчення творчості Лесі Ворониної

Вивчення творчості Лесі Ворониної

Леся Воронина (справжнє ім’я Вороніна Олена Анастасіївна) улюблена письменниця багатьох дітей, журналістка, перекладачка.

Літературні псевдоніми:

Гаврило Ґава, Ніна Ворон, Олена Вербна, Сестра Лесич. 

Народилася 21 березня 1955 року у Києві в письменницькій родині.(« Назвали Лесею на честь Лесі Українки, та в паспортному столі не захотіли записувати, сказали: «Таково імені нєту», а Леся, мовляв, – похідне від Лариси або Олександри, тож мама записала мене Оленою. Та я все життя – Леся»). Дід - Прохор Воронин - був письменником, тато - художником-оформлювачем та реставратором. Мама перекладала книжки з кількох європейських мов. Маленька Леся почувалася білою вороною, бо розмовляла у російськомовному Києві українською. Рано почала читати. І сама дуже швидко почала вигадувати різні історії. («Мені здавалося, що це є в кожної людини. З подивом дізналася, що такі здібності мають не всі, а діти ж люблять різні цікаві історії! Я й стала таким собі неформальним лідером у садку, а потім у школі. Мої однокласники страшенно любили слухати ті кумедні побрехеньки. А ще я вміла досить точно копіювати й пародіювати інших, вигадувала різні сценки. Та хоча зростала в літературному середовищі, письменники здавалися мені якимись особливими, унікальними – куди вже мені до тих небожителів?! Але все одно писати почала рано (для себе) десь у першому класі»).

1972 р. вступила на заочне відділення філологічного факультету Київського держуніверситету ім. Т. Г. Шевченка, який закінчила 1979 р. За роки навчання встигла попрацювати кур’єром у Спілці письменників України, лаборантом у школі, електромонтером на деревообробному комбінаті, екскурсоводом у Музеї народної архітектури та побуту в Пирогово і т. д. Мандрувала Україною (автостопом) та Польщею (на байдарках). Протягом 1987–1991 рр. працювала редактором відділу літератури та мистецтва журналу «Україна». З 1991 року працювала у дитячому журналі «Соняшник» (з 1992 до 2006 року — головним редактором часопису). Нині – автор та ведуча програм на радіо «Культура». Член Спілки письменників України, член Асоціації Українських письменників. Пише для дітей, бо вважає,  «що найкращі люди – це діти й підлітки, вони щирі й безкомпромісні. Вони вірять, що світ можна змінити на краще, вміють дружити й жертвувати собою заради іншого, сприймають життя оголеними нервами. Це вже потім на людині наростає захисний панцир і вона вчиться йти на компроміси, пристосовуватися й відмовлятися від найцінніших речей заради грошей, слави, посади…»

В одному з інтерв’ю Леся Воронина зауважила:

- Мені здається, що найгірші вчинки людина робить під впливом страху. Наше суспільство ніби й справді заражене вірусом страху, і я дуже хочу, щоб ми його позбулися. Щоб ми не привчали своїх дітей змалечку пристосовуватися й озиратися на всі боки, втягнувши голову у плечі. Отож, герої моєї пригодницько-фантастичної повісті, потрапляючи у небезпечні, а часом і неймовірні ситуації, вчаться долати переляк і  перемагати власну слабкодухість, рятуючи інших. А ще я переконана, що сміх — це неймовірно сильна зброя, адже всі паскудства у світі роблять люди, цілковито позбавлені почуття гумору.

- Як же подолав страх, цю тяжку недугу людства, головний герой повісті Лесі Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9»? Вам цікаво, як цьому звичайному українському хлопчині, звичайнісінькому боягузові, вдалося врятувати Землю від космічних прибульців, які заразили більшість людей вірусом страху? Тож для цього пориньмо у світ пригод, романтики, фантастики, починаймо нашу захоплюючу подорож сторінками повісті.

( Слайди з презентацією додаються)

Робота над теоретичним матеріалом.

Події у художньому прозовому творі  викладено в певній послідовності відповідно до задуму автора з таким розрахунком, щоб якнайповніше розкрити характери героїв, ставлення письменника до зображуваного. Це сюжет.

Сюжет – послідовність подій, яка складає зміст художнього твору. Сюжет складається з певних частин: експозиція – письменник розповідає про час і місце дії, знайомить з героями; зав’язка –подія, від якої починається історія героїв твору; розвиток дії ; кульмінація – найнапруженіший момент в житті героїв; розв’язка – чим закінчується історія.

У творі може бути змінений порядок елементів сюжету, може бути відсутнім якийсь з елементів, а кульмінацій буває кілька.

Завдання за повістю « Таємне товариство боягузів»

- Розташувавши у правильній послідовності події 6-12 розділів повісті, із букв-кодів прочитаєте слово, яке допоможе вам відповісти на запитання: що любив їсти Клим Джура?

Зустріч Климка і велетенської синьої ропухи на будмайданчику (Й).

Бенкет космічних прибульців (Т).

Проникнення в банк (О).

Напад на банкіра (Т).

Потаємний вхід у кабінеті директора банку (А).

Повернення із логова блакитних жаб (Н).

Зустріч із Баксом (М).

Паганіні стає Чаком Норрісом (И).

Відповідь одним словом

  • Головний герой повісті, яку ми вчимо … 
  • Прізвисько Сашка Смика …
  • Бабусю Клима звали… 
  • Вона працювала … .
  • Скорочена назва організації, до якої потрапив Клим… 
  • Кличка собаки, що охороняв банк …
  • Бабуся  Соломія працювала … 
  • Однак вона була … 
  • Винайшла… 
  • Батьки Клима прцювали у… 
  • Які тварини прибули з Космосу? 
  • Чим вони любили смакувати?

 «Впізнай героя».

1. «… Одного дня звичайнісінький хлопець, життя якого досі було похмурим і буденним, захворів»

2. «лагідна старенька жіночка, котра весь час поралася на кухні й поливала квіточки у вазонах» 

3. «винахідниця, яка створила машину часу й приготувала протиотруту від вірусу страху» 

4. «…засмага на їхніх обличчях була така густа, що вони стали схожими на кочівників пустелі –берберів» 

 5.  «…про мою бабусю він  говорить з величезною повагою й захопленням» 

6. «... він став схожий на гібрид жирафи з орангутангом. Тобто виріс одразу на дві голови і накачав м'язи, як у Шварцнегера!"

7. «… Один із хлопців – кругловидий, зі смішними, довгими, мов у зайця передніми зубами. А другий, чорнявий, з чорними як смола очима й густими насупленими бровами» 

8. «…У великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних кріслах сиділи дивовижні створіння» 

9. «Він завжди понад усе любив гроші і владу. Після літніх канікул він не вилазив із салону ігрових автоматів – програвав щодня купу грошей…» 

10. «… перед нашестям синьомордів ми були цирковими акробатами» 

11. Помічником блакитних прибульців серед людей виявився...

12. Вона любила мугикати собі під ніс пісню групи «Бітлз» «Yellow submarine» 

Відгадайте героя твору за його першою літерою

 

 

С

 

 

 

 

/////

С

 

 

 

 

З

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К

 

 

 

/////

Д

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Створи родинне дерево Клима Джури

Виконай завдання в зошиті

Цитований диктант

Установіть про кого йдеться

 «... він став схожий на гібрид жирафи з орангутантом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав м̕язи. як у Шварцнеґера!» 

«…лагідна й завжди заклопотана хатніми справами»

« Один із хлопців – кругловидий, зі смішними, довгими, як у зайця передніми зубами. А другий  з чорними, як, смола очима...» 

« У великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних кріслах сиділи дивовижні створіння»

« Засмага на їхніх обличчях була така густа, що вони стали схожими на кочівників пустелі – берберів» 

Клоуз – тести

1. Вступити в "бій" з прибульцями хлопчика змусила…

2. Зброя проти синьомордів, яку запропонував Климко батькам...

3. Інструмент, який знайшов батько з хлопцями в піраміді...

4. Під час гри на дримбі до піраміди зліталися...

5. Основна мета прибульців на Землі – це...

6. Климко назвав спосіб пересування пірамідою... (пірамідосерфінгом).

7. Усі представники роду Джур втаємничені у прадавні секрети …

8. Прибульці сховали бабусю Соломію в...

9. Бабуся Соля дала рятівникам маленьку полотняну торбину із…

11. Тільки Клим міг віддати наказ синьомордам покинути Землю, бо тільки він… 

12. Ліки від переляку для Клима бабуся Соломія клала у… 

Презентація до уроку

Тести ...

 

 

Категорія: 6 клас | Додав: wolova (18.04.2016) | Автор: Клименко Людмила Василівна
Переглядів: 100 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

  
Пошук
Календар
Архів записів
Пошук
Друзі сайту
 



Copyright NICO - Заболотний М. Г. © 2011-2016 рр.Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz