Відкритий урок в 5 класі на тему: Леонід Глібов. Розповідь про поета. Віршовані загадки. Акровірші - 15 Січня 2012 - Віртуальний кабінет української мови та літератури


Головна | Реєстрація | Вхід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS   Четвер, 08.12.2016, 05:04
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативні документи [21]
Навчальні програми [8]
Календарні плани [19]
Розробки уроків [22]
Контролюючі роботи [10]
Бібліотека [9]
Документація кабінету [0]
Презентації, відеофрагменти, відеоуроки [3]
Робочі зошити учнів [1]
Дистанційне навчання [2]
Тести [4]
ЗНО [4]
ДПА [5]
Олімпіади, конкурси [21]
Позакласна робота [34]
Soft [0]
Атестаційні роботи вчителів [2]
Опорні конспекти [4]
Надіслати СМС
050,066,095,099
067,096,097,098
038, 069
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
З 15.09.2013 р.
Free counters!
Форма входу

Головна » 2012 » Січень » 15 » Відкритий урок в 5 класі на тему: Леонід Глібов. Розповідь про поета. Віршовані загадки. Акровірші
13:21
Відкритий урок в 5 класі на тему: Леонід Глібов. Розповідь про поета. Віршовані загадки. Акровірші
Відкритий урок з української літератури у 5 класі
НВК « СЗШ 1-111 ступенів №1-гімназія»
смт. Муровані Курилівці
вчитель Штефанюк Людмила Іванівна
Тема. Леонід Глібов. Розповідь про поета. Віршовані
загадки. Акровірші

Мета:ознайомити із життям та творчість письменника,
його віршованими загадками, акровіршами;
розвивати навички виразного, осмисленого читання
загадок, пояснення способів їх відгадування,
розвивати кмітливість, розумові здібності;
виховувати оптимістичний погляд на життя,
сприйняття дотепних, доброзичливих жартів.

Тип уроку: урок-цікавинка.
Обладнання: портрет письменника, виставка книг Л. І. Глі-
бова, звукозапис пісні «Посмішка», сигнальні
картки, картки самооцінки, дидактичний
матеріал.
Малята вчать ті сонячні слова,
що ніби чародійник, з рукава
ти сипав їм – і в мудрості не
схибив
М. Рильський
Хід уроку
1 Організаційний момент.
Звучить пісня «Посмішка».
Слово вчителя: Посмішка може зігріти інших своїм
теплом, показати ваше дружнє ставлення до оточуючих, а також покращити настрій. Підніміть, будь ласка, один колір «Світлофора», з яким настроєм ви прийшли на урок. Посміхніться один одному і долоньками своїми зігрійте один одного. З цим прекрасним настроєм я пропоную роз-
почати наш урок. Хай сьогодні урок принесе нам усім радість спілкування. Успіхів вам та удачі! Хай допоможуть вам у цьому доброзичливість, кмітливість, знання, які ви вже здобули. А чому ми навчаємось на уроках літератури?
У- учимося самостійно вирішувати проблеми;
Р- розвиваємо мову, пам’ять, увагу, роздумуємо;
О-обговорюємо, відкриваємо таємниці слова;
К-коректуємо.
- Які завдання сьогодні ми поставимо перед собою?
( на дошці мета уроку)


2 Актуалізація опорних знань
1Жменька загадок з твого класу. Перевірка домашнього завдання.
2Експрес-опттування:
- Що таке загадка?
- Які бувають види загадок?
- Які найпоширеніші художні засоби використовуються у загадках?
- У якій формі бувають загадки?
3 Повідомлення теми уроку
Слово учителя:
Здається, байка просто бреше,
А насправді ясну правду чеше.
Нікого в світі не мине.
Читайте, згадуйте мене!
Ці слова належать поету - байкарю Л. Глібову.
- Як перекликаються ці слова з епіграфом уроку?
- Який епітет М. Рильський використав у своїй поезії про Глібова? Чому?
- А ось який цікавий початок в одній із загадок Леоніда Глібова:
Ануте, діти, ось сідайте!
Я загадку за хвіст піймав:
Подумайте і розгадайте,
Чи я диковину придбав.
Ну й дивовижа!
- Хто ж бо з вас не захоче після таких слів читати загадку до кінця: що ж воно там буде? А дідусь тільки усміхається собі, погладжуючи бороду, рівненько розчесану на два боки: читайте, малята, мені того й треба! Ну й хитрющий! І дотепний, і мудрий, і лукавий, а що вже витівник і жартун: навіть ім’я собі взяв-дідусь Кенир!
- Хто ж бо він такий? Хочете знати? Тоді прочитаємо ці книги, на яких ім’я автора - Леонід Глібов. Так, він і є дідусь Кенир. Всі діти позаминулого століття зачитувались дитячим журналом «Дзвінок», який виходив у Львові і був єдиним дитячим журналом на всю Україну. У ньому і друкував Леонід Іванович свої твори під загальною назвою «Загадки і жарти дідуся Кенира».
А чому ж він дідусь Кенир? Кажуть, що його батько купив собі такого співучого кенара, що послухати спі птаха сходилися сусіди. На запитання, куди йдуть, вони відповідали: « До Івана Кенира». Так і прозвали по-вуличному – «Кенир».
А тепер вмощуйтесь ладненько та послухайте оповідь про маленького Льолика-Квіткового королика… І генії були дітьми…
4 Біографія про маленького поета-байкаря звучить у
виконанні підготовленого завідома п’ятикласника.
Про юнацькі, зрілі та останні роки життя поета розповідає учитель.
5 Робота з підручником
- Виберіть абзац, епізод з життя поета-байкаря, який найбільше зацікавив. Доведіть чому?
- Читання учителем вірша-загадки «Химерний, маленький» .
- Відповіді учнів на запитання підручника.

- Ситуація успіху! «Один за одним». Читання вірша ланцюжком.

6 Теорія літератури .
Гра «Черговий по словнику нових слів»
Розглядаються поняття «акровірш», «підтекст».

7 Емоційне читання акровіршів, вкладаючи у кожне слово частинку світла, яке йде від серця:
1) Читання творів учителем і на півголосом учнями;
2) Відповіді на запитання з «Чарівної скриньки»;
- На що скаржиться осока сороці?
- Що відповідає пташка? Який повчальний зміст вірша? .
- Які особливості поведінки мухи підкреслив Л. Глібов у
вірші «Що за птиця?» А якими ми вважаємо мух?
- Перед ким хвалиться героїня вірша «Хто сестра і
брат?» Чому? Що відповідає брат?
- Яку помилку знайшли ви у акровірші? Чому її допуще-
но?

8 Творча пауза «Знайди мене» ( Робота в групах )
Спробуйте написати акровірш.
Опорні слова: Україна, школа, мама, друг

9 Закріплення вивченого

- Хто такий дідусь Кенир?
- Чим відрізняються і чим схожі народні загадки і за-
гадки Л. І. Глібова?
- Що таке акровірш? Що відрізняє акровірші від інших
поезій?

10 Рефлексія.
- З яким же кольором світлофора ви подружили в кінці уроку?
- У кожного з вас є картка самооцінки роботи на уроці. Заповніть її і здайте, будь ласка.

11 Підведення підсумків.
Оцінювання роботи учнів на уроці.

12 Домашнє завдання: Прочитати стор. 112-115, вивчити визначення поняття «акровірш», написати акровірш до будь-якого слова.





Категорія: Розробки уроків | Переглядів: 8499 | Додав: lydmilashteohanyuk | Рейтинг: 2.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

  
Пошук
Календар
«  Січень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Пошук
Друзі сайту
 



Copyright NICO - Заболотний М. Г. © 2011-2016 рр.Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz