УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 7 КЛАСІ - 31 Березня 2012 - Віртуальний кабінет української мови та літератури


Головна | Реєстрація | Вхід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS   П`ятниця, 09.12.2016, 02:55
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативні документи [21]
Навчальні програми [8]
Календарні плани [19]
Розробки уроків [22]
Контролюючі роботи [10]
Бібліотека [9]
Документація кабінету [0]
Презентації, відеофрагменти, відеоуроки [3]
Робочі зошити учнів [1]
Дистанційне навчання [2]
Тести [4]
ЗНО [4]
ДПА [5]
Олімпіади, конкурси [21]
Позакласна робота [34]
Soft [0]
Атестаційні роботи вчителів [2]
Опорні конспекти [4]
Надіслати СМС
050,066,095,099
067,096,097,098
038, 069
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
З 15.09.2013 р.
Free counters!
Форма входу

Головна » 2012 » Березень » 31 » УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 7 КЛАСІ
21:47
УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 7 КЛАСІ
СУЧАСНИЙ УРОК Т.П.Семенюк, вчитель української мови та літератури НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Наддністрянське Урок української мови в 7 класі Тема уроку. ДІЄПРИСЛІВНИКОВИЙ ЗВОРОТ. КОМИ ПРИ ДІЄПРИСЛІВНИКОВОМУ ЗВОРОТІ Й ОДИНИЧНОМУ ДІЄПРИСЛІВНИКОВІ Мета: навчити семикласників знаходити дієприслівникові звороти в реченнях і текстах; формувати вміння відрізняти одиничні дієприслівники від дієприслівникових зворотів; розвивати творчі вміння використання дієприслівникових зворотів у висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до рідного краю. Внутрішньопредметні зв’язки: Лексикологія і фразеологія: засвоєння найуживаніших фразеологізмів, до складу яких входять дієприслівники. Синтаксис: уживання дієприслівників та дієприслівникових зворотів у ролі другорядних членів речення. Культура мовлення: правильне вживання дієприслівників та дієприслівникових зворотів у власному мовленні. Текст (риторичний аспект): використання дієприслівників та дієприслівникових зворотів для зв’язку речень у тексті. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. Замітаючи завіями, по планеті мчить зима, Обдаровуючи мріями, нас дивує всіх вона. Дітворі дарує казку чарівну І малює диво-квіти по вікну. Відпочили ви на славу, друзі всі, Тож беремось до роботи всі хутчій. ІІ. Повідомлення теми й мети уроку, усвідомлення її учнями. Оголошення епіграфа уроку. Земле рідна! Мозок мій світліє, І душа ніжнішою стає, Як твої сподіванки і мрії У життя вливаються моє. В. Симоненко ІІІ. Генералізація знань семикласників з теми (відтворення теоретичних відомостей, застосування яких буде потрібним на уроці). Спостереження над мовним матеріалом  Прочитати текст. Визначити тип і стиль мовлення. Довести правильність свого твердження. Що відбиває заголовок: тему чи основну думку тексту? Аргументувати. ВУЛИЦЯ ЙОГО ДИТИНСТВА Ця вулиця… Вона чомусь стала перед ним сліпучо-сонячною, дзвінкою. Великі берести й ясени, тополі й верби стоять обабіч вулиці, підпираючи високу синю баню неба. А над ними пливуть сніжно-білі фантастичні хмари. І все те віддзеркалюється в канавах і калюжах. А над хмарами й попід хмарами, пишучи на їхній білизні чорні риски, літають стрижі й ластівки. Шугаючи з-під хмар до землі, летять вони низько над свічадами калюж і канав. А по вулицях, підкатавши драні штанці, бреде-біжить золотоголове дитинство і сміється, дзвенить, заливається срібноголосо. Гасає по зелених, квітучих левадах, зриває щавель і лопуцьки, кладучи їх на перли зубів, сміється від наміру щастя. Хлюпає водою, бризкає нею в сонце й робить з дрібних краплинок сліпучу райдугу. Галасливе золоте дитинство! (За І. Багряним).  Виписати дієприслівники разом із залежними словами. Поставити запитання до кожного дієприслівника. Звернути увагу на розділові знаки. Що вони відокремлюють?  Розказати про свою вулицю. Які зміни відбулися на ній за останні роки?  Зробити морфологічний розбір виділених слів. Лінгвістична діагностика.  Записати речення. Підкреслити дієприслівниковий зворот. Дієприслівник розібрати як особливу форму дієслова. Квіти, стуливши барвисті пелюстки, заснули (А. М’ястківський).  Перебудувати речення, поставивши дієприслівниковий зворот на початку і в кінці речення. Пояснити розділові знаки. ІV. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі виконання практичних завдань творчого характеру. Творче конструювання з елементами аналізу  Прочитати фразеологічні звороти. З’ясувати їх значення. Бігти не чуючи ніг. Говорити не переводячи подиху. Працювати не покладаючи рук. Сидіти згорнувши руки. Розповідати не кажучи лихого слова.  Скласти речення з кожним фразеологічним зворотом. Дієприслівники розібрати як особливу форму дієслова.  Зробити морфемний аналіз виділеного слова. Робота з деформованими висловленнями.  Прочитати речення з учнівських творів. Знайти помилки в уживанні дієприслівникових зворотів і правильно побудувати речення. Записати зредаговані речення.  1. Слухаючи музику, у мене виникло бажання вчитися грати на якомусь інструменті. 2. Сидячи на березі, до нас підійшли школярі шостого класу. 3. Під’їжджаючи до свого села, у мене злетіла бейсболка. 4. Говорячи про зимову красу, дівчинка писала твір.  Назвати дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Матеріал для вчителя. 1. Прослухавши музику, я захотів учитися грати на якомусь інструменті. 2. Коли ми сиділи на березі, до нас підійшли школярі шостого класу. 3. Під’їхавши до свого села, я загубив бейсболку. 4. Дівчинка писала твір про зимову красу. Комунікативний практикум (робота в парах).  Скласти діалог з однокласником про якусь подію, що відбулася у вашому селі. У репліках використати фразеологізми не моргнувши оком, засукавши рукава, поклавши руку на серце, не довго думаючи, не жаліючи сил, власне кажучи, зважаючи на обставини. V. Узагальнення й систематизація вивченого на уроці.  Подумати і дати відповіді: 1. Що називається дієприслівниковим зворотом? 2. Коли дієприслівниковий зворот відокремлюється комами? Навести приклади. 3. Коли ставляться коми при одиничному дієприслівнику? 4. Як відрізнити одиничні дієприслівники від дієприслівникових зворотів? Навести приклади. 5. Яку синтаксичну роль виконує дієприслівниковий зворот у реченні? 6. Коли не ставляться коми в реченнях із дієприслівниками? VІ. Підсумок уроку. VІІ. Домашнє завдання. 1. Прочитати початок тексту. Дібрати заголовок. Прокоментувати пропущені розділові знаки. Найкращий будинок на нашій вулиці — краєзнавчий музей. Побачивши цю невелику споруду з високим ганком і старовинними дубовими сходами ви одразу зацікавитесь і захочете завітати до музею. На розі нашої вулиці й Верхнього провулка вимощеного бруківкою височить щойно відреставрований собор (За Ю. Усиченко). 2. Написати продовження тексту, уявивши містечко, описане в ньому. Ужити дієприкметникові та дієприслівникові звороти.
Категорія: Розробки уроків | Переглядів: 4217 | Додав: Таня | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

  
Пошук
Календар
«  Березень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Пошук
Друзі сайту
 



Copyright NICO - Заболотний М. Г. © 2011-2016 рр.Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz